Compacte Nieuwsbrief 2024-01
Dames en heren,
Voor u de eerste Compacte Nieuwsbrief van 2024. Hoewel, er is veel te melden dus deze keer iets minder compact.
Rijdersmeeting
We zagen vorige week weer een aantal nieuwe gezichten op de rijdersmeeting. Stuk voor stuk enthousiaste nieuwe rijders die niet kunnen wachten om zich in de cup te gaan meten met de rest van het veld. Nogmaals welkom!
- We begonnen onze presentatie met het startveld en de kalender. Met 49 rijders nu en nog 10 nieuwkomers (al dan niet met een rijklare auto) gaat het nog steeds de goede kant op. De kalender is inmiddels tot aan Spa bekend en staat inmiddels op de site. Zodra de indeling van de laatste twee weekenden bekend is voegen we die toe.
- Financieel staan we er goed voor, met overschotten zowel aan de promotiekant als voor het rollenbankbudget. Dat laatste heeft veel te maken met het mooie gebaar van DNRT om afgelopen seizoen de rekening voor de rollenbankchecks te betalen. Ook komend seizoen zullen ze weer 5 controles voor ons betalen dus daar zijn we (weer) erg blij mee!
- Vervolgens zijn de aanpassingen in het technisch reglement toegelicht. De afmeting van het gat in het luchtfilterhuis is gespecificeerd, de veerpootbrug is als optie toegevoegd, en in navolging van het Nationaal Autorensportreglement is de katalysator opgenomen in artikel 5.
- Dennis Bus heeft een paar nieuwtjes met ons gedeeld vanuit DNRT. Zo is er een mooi construct bedacht om, in geval van een crash, schades aan het circuit voor de betreffende rijder betaalbaar te houden. Met name op Zandvoort kan de rekening i.v.m. de Formule-1 status flink oplopen. Er zal (waarschijnlijk) €10,- worden geheven naast het inschrijfgeld (wat overigens gelijk blijft) om het systeem te financieren. Bij een schade zal er dan een eigen risico van maximaal €750,- gelden. Een geruststellende gedachte en daarmee voorziet DNRT de breedtesport van een veilig financieel vangnet als het een keer fout gaat.
Verder heeft Dennis nog wat uitgeweid over de komst van de katalysator: dat heeft (wederom) alles te maken met de Grand Prix die Zandvoort ook dit jaar weer organiseert. De overige autosport op Zandvoort zal ter compensatie daarvan een beetje schoner moeten worden. Er komt nog geen specifiek model kat in het reglement, en er zal (voorlopig) niet gemeten worden aan de uitlaat. Wellicht iets voor de toekomst.
- Tot slot zijn er wat ideeën gedeeld en uit de aanwezige rijders naar voren gekomen om een deel van ons budget aan te besteden. Zo zal er een data-analist worden ingehuurd om ons op een racedag te vertellen waar we nóg sneller kunnen, en we gaan kijken of we de auto’s kunnen verfraaien met bijvoorbeeld een nummerschild of achterruitstreamer.
Levent is ter plekke aangesteld om alle video’s die met de Compact Cup te maken hebben te bundelen op ons eigen Youtube-kanaal.
Race-analyse
Bij waarschijnlijk een tweetal racedagen (data worden nog afgestemd) zal Wolter Koopmans onze data gaan bekijken en analyseren. Zoals hij dat ook bij de Westfields doet zal hij met de data van de snelste auto’s een normrondje produceren, waarmee de data van de overige auto’s vergeleken kunnen worden. Hij kan je dan haarfijn laten zien waar je winst kan behalen door dichter op het optimale punt te remmen, insturen, accelereren enzovoort. Hij gebruikt daarvoor de data uit je (Aim) laptimer die hij kan uitlezen en zichtbaar maken met zijn software. Heel interessant en effectief om op deze manier inzichtelijk te maken waar er verbetermogelijkheden zijn. Zo komt het veld dichter bij elkaar en dit komt de strijd ten goede.
Rijdersbijdrage
Het is weer tijd voor de jaarlijkse rijdersbijdrage, niet-inflatiegecorrigeerd en dus onveranderd € 50,-.
Deze geldt voor het hele seizoen per auto en mag overgemaakt worden naar het volgende rekeningnummer: NL38ABNA0125730209 t.n.v. J.M.A. Jaspers, met vermelding van je startnummer. Voor degenen die een tikkie handiger vinden, zal ik die in de rijdersapp plaatsen.
Familiedag
Op 30 maart aanstaande beleven we onze seizoensopener op ons thuiscircuit, en verwachten we net als vorig jaar een flinke opkomst. Behalve dat we jullie aanraden om op tijd in te schrijven vinden we het een leuk idee om van deze dag een familiedag te maken. Als we onze aanhang en kinderen deelgenoot maken van onze gezellige cup snappen ze beter waarom we zoveel tijd aan deze gekke hobby besteden. We gaan zorgen voor koffie-thee-limonade en uiteraard de inmiddels bekende Compacte Cupburgers. We rekenen op een mooie en drukke eerste racedag!
Tot slot: check nog even al je spullen op geldigheid, hou de DNRT webshop in de gaten voor het inschrijven, en dan zien we jullie heel graag op 30 maart!
Uw dienaars
BMW Compact Cup
Email bmwcompactcup@gmail.com
Web www.bmwcompactcup.nl | facebook | Instagram
Powered by www.dnrt.nl | www.intraxracing.nl | www.rsz.nl | www.knaf.nl